ŁÓDŹ W DWA DNI - CO WARTO ZOBACZYĆ? CZĘŚĆ 1

Jeśli śledzicie mojego bloga regularnie, to na pewno wiecie, że w czerwcu spędziłam kilka dni w Łodzi, a pretekstem do tej wycieczki był festiwal See Bloggers. Ponieważ miała to być moja pierwsza wizyta w tym mieście, postanowiłam poświęcić na nią dwa dwa dodatkowe dni i trochę pozwiedzać. Sama nie wiedziałam, czego się spodziewać - słyszałam na temat Łodzi zarówno zachwyty, jak i krytykę. Intrygowało mnie, co ma do zaoferowania miasto, w którym nie ma ani gór, ani morza, ani rzeki, ani jeziora 😉 Zrobiłam rozeznanie i przygotowałam sobie plan wycieczki. W tym wpisie zapraszam więc Was na wirtualny spacer! Jeśli jesteście ciekawi, jak mi w Łodzi podobało i co warto zobaczyć, zapraszam do lektury.



ULICA PIOTRKOWSKA


Jedna z najbardziej znanych ulic w Polsce i jedna z najdłuższych ulic handlowych w Europie, wizytówka Łodzi. Ulica ta tętni życiem za dnia i po zmroku. Znajdziemy tu liczne butki, restauracje, kafejki. Ja przechadzałam się, chłonąc ten klimat i zachwycając się pięknymi kamienicami








Po zachodzie słońca ulica Piotrkowska nie zasypia - nastrojowe światełka i tłum ludzi.



Polecam mieć oczy szeroko otwarte i odwiedzić również krzyżujące się z Piotrkowską ulice. Można się miło zaskoczyć, natrafiając na ciekawe dekoracje czy murale.




Warto też zajrzeć na Off Piotrowska - kawiarnie, knajpki, pracownie artystyczne.




PASAŻ RÓŻY


Jak wspomniałam, zakamarki ulicy Piotrkowskiej potrafią być zachwycające. I tak na przykład podwórko kamienicy przy ul. Piotrowskiej 3 skrywa magiczną niespodziankę. Koniecznie trzeba tu zajrzeć i zobaczyć ten efekt na żywo! Pasaż Róży to zapierająca dech w piersiach konstrukcja mozaiki złożonej z lustrzanych kawałków, które tworzą różne wzory przypominające róże. Gra świateł w tych lusterkach to coś naprawdę niesamowitego!









MUZEUM MIASTA ŁODZI - PAŁAC POZNAŃSKIEGO


Przepiękny pałac, nazywany czasem "łódzkim Luwrem". To dawna, reprezentacyjna siedziba jednego z najzamożniejszych fabrykantów XIX wieku, Izraela Poznańskiego. W środku znajdziemy wnętrza fabrykancie, wystawę prezentującą dzieje łódzkiego przemysłu, wystawę na temat wielokulturowości w Łodzi, a także szereg uroczych saloników. Wnętrza są piękne, a ekspozycje - ciekawe. Moim zdaniem to muzeum jest punktem obowiązkowym w trakcie zwiedzania miasta.














MANUFAKTURA


Tuż obok Muzeum Poznańskiego, na terenie dawnego kompleksu przemysłowego Izraela Poznańskiego, mieści się słynna Manufaktura - ogromne centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe. To nie tylko galeria handlowa, ale również rynek z przestrzenią rekreacyjną. Miejsce tętni życiem, ale można też tu zrelaksować się po zwiedzaniu muzeum. Ja właśnie tak zrobiłam i to był strzał w dziesiątkę.



Najdłuższa w Europie fontanna



Uśmiech po całym dniu zwiedzania mówi wszystko :)



Jak widzicie, Łódź wcale nie jest nudna! Mam nadzieję, że w tym wpisie udało mi się to pokazać. Jak Wasze wrażenia? Czujecie się zachęceni do odwiedzenia tego miasta? A może dobrze je znacie?


Ja z przyjemnością odkrywałam uroki centrum Łodzi. Udało mi się też odwiedzić ciekawe miejsca poza obrębem ulicy Piotrkowskiej i Manufaktury - ale o tym opowiem Wam w kolejnym wpisie, na który już teraz gorąco zapraszam!

Komentarze

  1. Łódź już od kilku lat chodzi mi po głowie, mam nadzieję, że w tym roku uda się zajrzeć na jakiś weekend

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sądziłam, że jest tam tyle ciekawych miejsc. Chętnie kiedyś je zwiedze i poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie miejsca z tego wpisu widziałam na żywo. Są zachwycające.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne zdjęcia. Mam wrażenie, że przeciętnemu Polakowi Łódź kojarzy się z nieco zaniedbaną architekturą przemysłową. A tu proszę, ile ciekawych i pięknych miejsc. Sama nie miałam o nich pojęcia. Czekam na część drugą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, przyznam szczerze, że tez miałam kiedyś takie wyobrażenia. A druga część już na blogu, zapraszam do lektury :) https://pisanezusmiechem.blogspot.com/2022/10/odz-w-dwa-dni-co-warto-zobaczyc-czesc-2.html

      Usuń
  5. Łódź to piękne miasto i zachwyciło nas od pierwszej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham Łódź, ale łódzkich graffiti jeszcze nie widziałam. Słyszałam, ze są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Łódź jest piękna, momentami zachwycająca. Mam tam ulubione miejsca. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  8. Niewątpliwie Łódź jest ładnym miastem i zachwyciła nas swoim urokiem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Paulina Kwiatkowska13 sierpnia 2022 22:21

    Łódź jest naprawdę zachwycającym miastem, jeśli da się sobie szansę na jej poznanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. W łodzi byłam tak dawno, że z pewnością wiele się tam zmieniło...

    OdpowiedzUsuń
  11. Już wielokrotnie Łódź mile mnie zaskoczyła, niestety póki co nigdy na żywo. Kiedyś myślałam, że to jest przeciętne miasto ale na przestrzeni lat bardzo dużo się tam zmieniło. Sprawiasz wrażenie szalenie miłej i optymistycznej osoby,ktora nie potrzebuje nie wiadomo czego, żeby się zachwycić. Też tak mam😊. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś myślałam, że Łódź to nic ciekawego. Miło się przekonać, że jest inaczej :) Dziękuję za dobre słowo! Dokładnie, staram się cieszyć z małych rzeczy :)

      Usuń
  12. Mam w planach już od jakiegoś czasu, by wybrać się tam na zwiedzanie. Muszę koniecznie się tam wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie byłam w Łodzi, może w przyszłym roku uda mi się w końcu dotrzeć na See Bloggers

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie pokazałaś łódź. Lubię obserwować zmiany w nim zachodzące. Smakowanie-swiata

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale idealnie trafiłam. Właśnie rozmyślam, czy na weekend nie wyskoczyć do Łodzi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie jest poznać to miasto od zupełnie innej strony. Ciekawy wpis.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem