POWIEDZ, POWIEDZ CZEMU... CZEMU BY NIE POWIEDZIEĆ KOMUŚ CZEGOŚ MIŁEGO?

Czasami ledwie kilka słów może poprawić humor - naprawdę! Bardzo mocno "czuję" wartość słów. Nie mam na myśli bynajmniej pustej paplaniny, czy frazesów, które często są bez żadnego pokrycia, tylko zupełnie zwykłe, ale i szczere i życzliwe słowa. Chcę wierzyć, że one tworzą pozytywne wibracje międzyludzkie, wnosząc trochę uśmiechu i barw do naszego życia. 


Opowiem Wam krótką historyjkę. Byłam niedawno na zakupach i spacerze. Wiecie jak to jest - człowiek chodzi wśród tłumu ludzi, ale czuje się w tym bardzo anonimowo, nikt na niego nie zwraca uwagi, ot, każdy zajęty swoimi sprawami. Ze mną było podobnie. I nagle jakaś przypadkowa, mijana kobieta zaczepiła mnie ze słowami, że aż musi mnie zatrzymać i się przypatrzyć, bo takie piękne mam oczy☺ Fakt, zrobiłam sobie w tym dniu kolorowy, wyrazisty makijaż, ale zupełnie się nie spodziewałam, że ktokolwiek zwróci na to uwagę i skomplementuje. Byłam więc bardzo zaskoczona, ale i zadowolona. 

Co tak naprawdę kosztowało tą panią wypowiedzenie tych kilku słów? Nic, a dobra energia poszła w świat. I to jest w tym najbardziej cudowne! Mały nakład wysiłku, a ile dobrego z tego wychodzi. I dla osoby komplementowanej, i dla komplementującej, bo ja oczywiście odpowiedziałam pani z szerokim uśmiechem i podziękowaniem.


Rzadko się zdarza, żeby ktoś obcy ot tak do mnie zagadał, i to jeszcze z takim komplementem. Może się boimy, może się wstydzimy, może zwyczajnie nie skupiamy się na otoczeniu i nie zawracamy sobie nim głowy? Myślę, że warto czasem spoglądać na mijany świat troszkę uważniej. Wszyscy dokądś biegniemy, coś robimy, czymś się stresujemy - nasza codzienność bywa trudna, więc możliwość ubarwienia jej to coś moim zdaniem szalenie cennego. Cierpimy czasem na deficyt pozytywnych wibracji - w internecie wszystko pięknie i kolorowo, a w świecie realnym coś nie wychodzi, paskudna pogoda czy kiepski dzień w pracy. Słowem - proza życia. Jak cudownie wtedy usłyszeć coś sympatycznego!  Dobre słowo, pochwała rzucona np. w stronę obsługującego nas kelnera mogą komuś poprawić nastrój. Nigdy nie wiemy, że ktoś mógł takiego gestu bardzo potrzebować. Spontaniczna życzliwość jest super! 

Wiadomo, że łatwiej powiedzieć coś miłego osobie, którą znamy, ale... tak całkiem szczerze - kiedy ostatni raz zrobiłaś coś takiego? Jeśli nie masz problemu z odpowiedzią na to pytanie - gratuluję ☺ A jeśli nie możesz sobie przypomnieć, to może warto przy najbliższych spotkaniach powiedzieć komuś coś miłego? 


Bo z miłych słów i miłych gestów powstają naprawdę przyjemne momenty! 
Czemu by nie tworzyć ich więcej? 
Dziś ja usłyszę cos miłego, jutro ja skomplementuję coś u kogoś, i tak to się kręci. Dzielmy się uśmiechem! ☺


Na koniec pokażę Wam ten makijaż, który stał się sprawcą zamieszania:




Więcej moich makijażowych propozycji znajdziecie TUTAJ

Komentarze

  1. Na pewno miło jest powiedzieć komuś coś przyjemnego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Martyna Kwiatkowska4 czerwca 2022 17:24

    Powiedzenie czegoś miłego nic nie kosztuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezwykle przyjemnie jest kogoś skomplementować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Makijaż był piękny, nic dziwnego, że cię zaczepiali ;) zgadzam się z całością wpisu i popieram w całej rozciągłości. Świat robi się lepszy właśnie dzięki takiej drobnej uprzejmości i życzliwości. Mnie kiedyś zaczepiła kobieta z pytaniem jakich perfum używam. Nie wyprodukowalam ich, nie wymyśliłam, a i tak było mi miło przez cały dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! I super, że się zgadzamy. Przyjemna historia z tymi perfumami, takie momenty dają wiele małych radości :)

      Usuń
  5. Zgadzam się z tym wpisem w 100 procentach! Świat jest lepszy właśnie dzięki takiej drobnej uprzejmości i życzliwości :) mnie kiedyś zaczepiła kobieta z pytaniem o perfumy. Ani ich nie wymyśliłam, ani nie wyprodukowalam, a i tak chodziłam z uśmiechem przez cały dzień :) dziwię się tylko, że nikt więcej cię nie zaczepił, bo miałaś przepiękny makijaż :)

    OdpowiedzUsuń
  6. miło jest powiedzieć komuś coś przyjemnego.

    OdpowiedzUsuń
  7. "Cierpimy czasem na deficyt pozytywnych wibracji - w internecie wszystko pięknie i kolorowo, a w świecie realnym coś nie wychodzi, paskudna pogoda czy kiepski dzień w pracy. Słowem - proza życia."
    Piękne słowa ... i jakie prawdziwe. Dały mi dużo do myślenia.
    Coraz częściej nie zauważamy tego co mamy, co jest blisko nas. Coraz rzadziej mówimy innym miłe słowa. Częściej nasze słowa są wyrazem krytyki, albo przebija się przez nie zazdrość...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje słowa skłoniły Cię do refleksji! I zgadzam się, warto zacząć dostrzegać to, co mamy <3

      Usuń
  8. Ja odnoszę wrażenie, że dziś ludziom trudno przychodzi powiedzenie komuś czegoś miłego

    OdpowiedzUsuń
  9. To prawda - niby taki drobny gest, a cieszy bardzo :) mimo, że jestem totalnym introwertykiem też czasem muszę kogoś skomplementować - w sumie to jak moje słowa kogoś ucieszą cieszy tak samo jak miłe słowa usłyszane od kogoś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Swiat bylby duzo piekniejszym miejscem, gdybysmy rzeczywiscie czesciej komplementowali siebie nawzajem i byli dla siebie mili. Nawet dla nieznajomych , ale z doswiadczenia wiem, ze gdy usmiechne sie do przypadkowych ludzi na ulicy to robia dziwna mine w stylu " ta chyba sie nacpala" :P
    Pozdrawiam i zycze wszystkiego dobrego ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewątpliwie właśnie tak by się stało.

      Usuń
  11. Makijaż rzeczywiście zachwycający. Ja nie mam problemu z mówieniem takich rzeczy, ale bardziej praktykuję to na bliskich. Mężowi ciągle powtarzam, że jest najcudowniejszym człowiekiem na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobre słowa mają moc :))) zgadzam się i pozdrawiam
    Ada

    OdpowiedzUsuń
  13. Drobne przyjemności umilają życie. Dbajmy o to. Życie jest tak ulotne...

    OdpowiedzUsuń
  14. Makijaż faktycznie świetny <3 Mnie takie drobne komplementy też potrafią zrobić dzień. Jesienią kupiłam barwny płaszcz - obcy ludzie na ulicy chwalili go za oryginalność. Zawsze wtedy szło mi się nieco pewniej przez miasto :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super historia! Musisz obłędnie wyglądać w tym płaszczu :)

      Usuń
  15. Mi się zdarza regularnie mówić obcym ludziom różne rzeczy 😉 Dzieje się to bardzo spontanicznie. Ostatnio chwaliłam sweterek jakiejś dziewczyny. Zawsze poprawia mi to humor i doładowuje energetycznie. Może chodzi o to, żeby nie tyle chcieć słyszeć od innych miłe słowa, ale samemu zacząć nimi obdarzać...To zaraźliwe ✌️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie o to chodzi, żeby ta dobra energia krążyła między nami :)

      Usuń
  16. Jestem tak wychowana, że bardzo często mówię ludziom miłe rzeczy i nie są wyssane z palca, a prawdziwe. Szkoda, że takich osób na świecie jest coraz mniej. Świat byłby lepszy, gdyby wszyscy ludzie pozbyli się zawiści czy złośliwości.

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz rację. Niezwykle przyjemnie puścić dobrą energię w świat, ale często wstydzimy się zaczepić obcą bądź co bądź osobę.

    OdpowiedzUsuń
  18. makijaż piekny! ja dawno się tak nie malowałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! Lubię takie kolorki zwłaszcza wiosną i latem :)

      Usuń
  19. Dobry wieczór.

    Ja w miarę wnikliwie obserwuję świat. Jednak nie miałem jeszcze takiej sytuacji, nie mniej warta zapamiętania moim zdaniem. :)

    Zapraszam do siebie.
    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obserwowanie świata to cenna umiejętność, nie którzy patrzą, ale nie widzą ;)

      Usuń
  20. Śliczny makijaż! Nie dziwię się, że kobieta zwróciła na Ciebie uwagę :))
    I fajnie, że Cię skomplementowała! Od razu dzień staje się lepszy!
    Pozdrawiam słonecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety, ale trudno niektórym przez gardło przechodzą nawet takie proste słowa: dzień dobry, dziękuję, miłego dnia. Biegniemy przed siebie, nie zwracamy uwagi na innych. Bardzo miły gest ze strony tej Pani, taki niewielki, ale jednak to coś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, a właśnie warto zwrócić uwagę na tych, których mijamy po drodze :)

      Usuń
  22. miło jest powiedzieć komuś coś przyjemnego.

    OdpowiedzUsuń
  23. Oczywiście pięknie umalowane, ale gest tej pani jeszcze piękniejszy. Gdyby tak większość z nas nauczyła się tak miłych gestów 😀

    OdpowiedzUsuń
  24. Codziennie staram się powiedzieć coś miłego minimum 2 osobom- ich uśmiech bezcenny...

    OdpowiedzUsuń
  25. Makijaż rewelacja, jestem pod ogromnym wrażeniem. Jestes bardzo u talentowana :) To miłe jest usłyszeć coś miłego na swój temat, a jeszcze bardziej niezwykłe jest to jak kobieta kobiecie powie że ładnie wygląda :) bo to się żadko zdarza w obecnym świecie :) miłego dnia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak wiele znaczy uśmiech w zwykłej codzienności, od bliskich, ale też od nieznajomych, ten moment zespolenia pozytywnej energii w danej chwili. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem