MOJE JEDYNECZKI - PRIORYTETY NA 2021 ROK

Witam w roku 2021!

PIERWSZY wpis w tym roku, PIERWSZY miesiąc, rok też dwa tysiące dwudziesty PIERWSZY, i jeszcze będę obchodzić w jego trakcie trzydzieste PIERWSZE urodziny. Coś sporo tych jedynek i "pierwszeństwa". Wobec tego pomyślałam sobie, że stworzę swoją listę pierwszych miejsc - priorytetów na te najbliższe miesiące. Tak, celowo mówię "pierwsze miejsca" - bo wszystkie te kwestie są dla mnie jednakowo ważne i nie będę ich hierarchizować. Jesteście ciekawi, co umieściłam w zestawieniu? Zapraszam do dalszej część wpisu!


No to lecimy!


1. Potraktować 2021 rok jako "rok bez spiny"

Czyli podejść do niego bardzo luźno. W styczniu 2020 miałam wiele planów i wizji tego, co mnie czeka, które następnie czas, ludzie i życie mocno zweryfikowało, właściwie powywracało do góry nogami. Można powiedzieć, że wszystkie następne miesiące to była lekcja radzenia sobie po turbulencjach i lekcja pokory.

Z tego powodu rok 2021 zaczynam z lekką głową. Nie chcę robić wielkich planów (bo plany sobie, a życie sobie), zamierzam dbać o to, by nie spinać się, że coś nie idzie tak, jak chciałam, nie narzucać sobie za wiele, nie przejmować się (albo chociaż jak najmniej się przejmować) tym, na co nie mam wpływu, nie porównywać się do innych osób. Wszystko to w trosce o swój komfort psychiczny. Ale jednocześnie...

1. Realizować na spokojnie swoje małe cele

Mam kilka małych pomysłów i celów, które chciałabym zrealizować. Nie daję sobie na to jakiegoś konkretnego czasu, ale postaram się dążyć do ich spełnienia. Już samo to dążenie zapowiada się na dobrą przygodę.

Nasze zdrowie!

1. Dbać o siebie

Mam tu na myśli dbanie o zdrowie, przebadanie się, dbanie o zdrowe odżywianie, ruch, ciało. Chcę dalej wykonywać ulubione treningi i ćwiczyć regularnie, testować nowe przepisy, pilnować regularności posiłków, dbać o to, by zawsze w kuchni mieć składniki na jakąś domową potrawę, zamiast jedzenia niezdrowych gotowców. Poza tym ostatnio zainteresowałam się bardziej tematem pielęgnacji włosów i chciałabym w tym roku poszerzyć wiedzę w tym temacie i przetestować nowe dla mnie kosmetyki. 

1. Doceniać to, co mam, i dbać o to

Powiedzmy sobie szczerze - miniony rok wielu z nas pokazał, jak ważne jest docenienie tego, co się ma, bo bardzo łatwo można to stracić. W 2021 roku mam zamiar kontynuować taki sposób myślenia, a wręcz nie tyle mam zamiar, co po prostu weszło mi to w krew i czuję dzięki temu cudowny spokój i wdzięczność. Tak, są tysiące rzeczy/kwestii, których nie mam. Ale to nieistotne. Zamiast płakać za czymś czy tęsknić za czymś, stokroć lepiej jest docenić to, co jest: że mam pracę, mieszkanie, że mam dobre relacje z bliskimi ludźmi, że są osoby, na które mogę liczyć, że spełniam się w różnych sferach, itd. Docenić to i pielęgnować. Taki sposób myślenia daje szczęście. Ono jest w nas, w naszych głowach. 

1. Cieszyć się z małych rzeczy 

Co mocno się wiąże z poprzednim punktem. Lubię cieszyć się z drobnych spraw: przeczytanej książki, spaceru, rozmowy z koleżanką, upieczenia dobrego ciasta, zrobienia treningu, malowania obrazu, itd. Ktoś może powiedzieć, że to nic spektakularnego, ale nie interesuje mnie zdanie innych. Żyję tak, by mi żyło się dobrze. A z takich małych rzeczy buduję swoją dobrą codzienność. 


1. Pisać ten rok z uśmiechem

Dosłownie i w przenośni 😉 Czyli uśmiechać się jak najwięcej, bo uśmiech jest najlepszym kosmetykiem! Ale też dbać o tego bloga, rozwijać go, publikować kolejne wpisy, bo to też daje mi niesamowitą radość.


Mam nadzieję, że będziecie tu ze mną dalej!




Moim hasłem na 2021 rok jest: Nie licz dni. Spraw, by to dni się liczyły! 

Tym samym chcę cieszyć się z każdego jednego dnia. Takiego podejścia i optymizmu życzę i Wam!


Do zobaczenia w kolejnych postach! 

Komentarze

  1. Ja zamierzam skupić się przede wszystkim na sobie i na własnych potrzebach,bo do tej pory odkładałam je "na póżniej".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super nastawienie! Zdecydowanie polecam i życzę realizacji :)

      Usuń
  2. Pozytywne myślenie sprawia, że inaczej odbieramy świat. Ubiegły rok dał w kość ludziom, ale i dał cenne lekcje. Bardzo mądry wpis. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie tak ten rok musi byc bez spiny

    OdpowiedzUsuń
  4. A to ja mam w tym roku o 10 więcej od Ciebie. Bez spiny i dbałość o włosy - to też moje punkty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również za cel postanowiłam dbać o siebie, cieszyć się z małych rzeczy. Niech ten rok będzie dla Ciebie super rokiem :)
    https://rilseeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam nadzieję skończyć remont a potem być znowu zorganizowana

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ten sam planer (choć bez personalizacji jakiejkolwiek) <3 Mam nadzieję, że uda Ci się wszystko to zrobić w tym roku. Powodzenia w realizacji celów!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten rok mam pracowity, no chyba tak szybko nie odpocznę

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chcę trochę wyluzować w tym roku. Życzę wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  10. Racjonalne i wyważone postanowienia. Realizować małe cele cieszyć się z małych rzeczy też się tego uczę, z różnym skutkiem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz bardzo miły uśmiech! :) Podoba mi się planer i cały zestaw celów oraz postanowień na ten rok. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja od dawna cieszę się z małych rzeczy, jakie mogą nieprawdopodobnie poprawić nastrój:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja na ten rok mam sporo planów, ale czasem mam obawy że nie podołam. Tobie życze powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja ten rok 2021 rozpoczęłam z kopyta i mam nadzieję, że będzie tak do samego końca :) Trzymam kciuki za Ciebie! Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Melka! I Tobie też życzę dalej takiej pozytywnej energii :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem