PEWNOŚĆ SIEBIE

W dzisiejszym wpisie chciałabym porozmawiać z Wami o kwestii bardzo ważnej - o pewności siebie. Dużo się o niej mówi, a tak naprawdę nie ma jednej, uniwersalnej definicji tego  zjawiska. Chyba każdy definiuje je trochę po swojemu, choć na pewno można wychwycić wspólne mianowniki. Czym dla mnie jest pewność siebie? Chodźcie do dalszej części postu po garść refleksji!



PEWNOŚĆ SIEBIE moim zdaniem idzie w parze z samoakceptacją. To taki stan, gdy kochamy siebie, i to nie na pokaz, nie "bo tak jest teraz modnie", tylko naprawdę szczerze. Czujemy się dobrze i w tej sukience, w której wyglądamy jak milion dolarów, i w dresie na kanapie z ulubioną książką.

Potrafimy spojrzeć na siebie z miłością i wyrozumiałością. Opiekujemy się sobą. Interesujemy się sobą, nie odkładamy własnych potrzeb i pragnień na bok. Potrafimy rozmawiać ze sobą jak z własnym przyjacielem, uśmiechniętym i pomocnym. 

Zdajemy sobie sprawę z tego, że to właśnie my sami możemy dać sobie poczucie bezpieczeństwa, miłość, przyjaźń, radość i spełnienie - tak, bo to w nas jest źródło poczucia bezpieczeństwa za nasze własne życie i szczęście. W nas, nie w drugim człowieku czy w rzeczach materialnych. 

Czuję się pewna siebie wtedy, gdy wiem, że moje samopoczucie nie musi zależeć od tego, co ktoś powie, jak mnie oceni, coś zrobi, tylko od tego, w jaki sposób ja te czyjeś słowa czy zachowania odbiorę. To naturalne, że nie wszystkim będę się podobać, nie wszyscy będą mnie lubić. Pewność siebie jest akceptacją takiego stanu rzeczy. Jest również pracą nad swoimi emocjami, nad sposobem odbioru rzeczywistości, po to, by nic i nikt nie przejął nad nami kontroli

Pewność siebie to poczucie, że robię dla siebie coś dobrego, pracuję nad sobą i dbam o to, by każdy dzień był dla mnie pozytywny. 


Postrzegam siebie jaki w pełni wartościową osobę, która jest tak samo ważna, jak inni ludzie na tej planecie. Nie jestem gorsza, dla samej siebie jestem najważniejsza. I to jest cudowne uczucie! 

Nie wstydzę się siebie, nie boję się, co inni pomyślą. Pewność siebie to odwaga, by iść przed świat z podniesionym czołem, spełniać swoje marzenia, żyć w zgodzie ze swoimi przekonaniami. To odwaga, by zrzucać maski, o których ostatnio pisałam, nie przejmować się powszechnymi schematami.

Pewność siebie to poczucie wewnętrznej równowagi, spokoju. To taka wewnętrzna siła, dzięki której czuję, że MAM TĘ MOC! I potrafię stawić czoła temu, co przynosi mi los. Wiem, że jestem w stanie przeżyć kolejne małe, prywatne końce świata. Czerpię mądrość z przeżytych doświadczeń.

I uśmiecham się - do siebie i do świata. 


Koniecznie podzielcie się w komentarzach swoimi spostrzeżeniami na temat pewności siebie. Zapraszam do dyskusji!


Do napisania tego wpisu zainspirował mnie konkurs ogłoszony na Instagramie przez @paga_shop_ i @galoszka_plus_size. Polecam zajrzeć na te profile!

Komentarze

  1. Na pewno jeśli zaakceptujemy siebie to nasza pewność siebie też wzrośnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem teraz w trakcie kursu z podstaw coachingu i takie artykuły bardzo mi się przydają podczas egzaminu i później, więc cieszę się, że tutaj trafiłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla niektórych to dość ciężki temat i jest im np: trudno zaakceptować siebie, swojej pewności itd...trzeba czasami czasu

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie wyglądasz w tej sukience, nie wiem czy jak milion dolarów (nie widziałam takiej sumy) ale wyglądasz fajnie. Co do pewności siebie jest ona ważna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W 100% zgadzam się z Tobą, że pewność siebie powinna iść w parze z samoakceptacją :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak! Gdy pewność siebie jest 'udawana' wówczas zauważymy, że osoba tak naprawdę się nie akceptuje. Niestety niektórzy ludzie nie zrzucają maski. Idealnie jest wiedzieć jak nasza relacja ze samym sobą ma wpływ na nasz wygląd i zachowanie. Bo czasem wystarczy po prostu uwierzyć w siebie (odnaleźć swoje mocne i słabe strony) , polubić siebie (przebaczyć i pochwalić) i wówczas dodamy sami sobie siły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, pięknie napisałaś 😊❤️

      Usuń
    2. Dziękuję! Uwielbiam takie teksty, jednak obawiam się, że moje wywody na ten temat mogłyby okazać się zbyt obszerne. A tak u Ciebie mogę odnaleźć znajome myśli i potrafisz to tak pięknie ująć w słowa :) Dzięki Asiu!

      Usuń
  7. ja uważam, że cała ta pewność siebie jest przereklamowana. Nikt juz nawet nie pamięta, co to jest pokora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, zdecydowanie się nie zgadzam! Pewność siebie to nie jest pycha i egoizm, żeby je zestawiać z brakiem pokory.

      Usuń
  8. Ja od dawna mam problem z akceptacją siebie, choć pracuje nad tym intensywnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Pewność siebie to bardzo ważny temat. Cieszę się, że blogerzy o tym piszą :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Samoakceptacja to sztuka sama w sobie, myślę że jej geneza następuje w bardzo młodym wieku w rodzinie mądrej, racjonalniej. Dobry wpis, ja nadal pracuję nad sobą, z różnym skutkiem. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowa. Powodzenia 2 pracy nad sobą! Pozdrawiam 😊

      Usuń
  11. Pewność siebie to temat baardzo długi i trudny. Wchodzą też tutaj nasze schematy myślowe i programy, dzięki za wpis, daje do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie napisane :) Pewność siebie to coś, co czasami trudno wypracować, ale też coś, bez czego trudno żyć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pewność siebie rodzi przebojowość, otwartość na innych, wystarczy tylko dać krok do przodu. Codziennie kawałek dłuższy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie czasem brakuje pewności siebie

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jestem pewna siebie i to widać szczerze pisząc. No i niestety wiele osób to myli z arogancją i manią wyższości. Pięknie wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję!

      Faktycznie czasem zdarza się, że pewność siebie jest mylona z arogancją. Mam nadzieję, że coraz mniej będzie przypadków takich pomyłek!

      Usuń
  16. Dzięki pewności siebie stajemy się bardziej otwarci na świat i ludzi i to jest cenne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pewność siebie to bardzo przydatna cecha.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem

IGQWRQbk52dHdpeVZAqQl8ySDlXRmtyYlphUTB1eWUteHM0czlkQV93VUZAVVF8tdjRyQTdua1p3R3ZANRmRpTlQtb0o2YWkyM2xRVVo4SXRlWk1kZAFpTdDZAocWxwQUZAJbl9jUlhDemVUYW9vc1AwV2FHempmRG5IdmMZD