NIECHORZE - URLOP 2021

Ostatnia cisza na blogu oznacza nic innego, jak tylko mój urlop. Wyczekiwany, upragniony, najlepszy! Bardzo go potrzebowałam. Spędziłam osiem cudownych dni nad Bałtykiem, który po prostu uwielbiam i wracam tam zawsze z radością. W tym roku wybór padł na Niechorze, o którym słyszałam pozytywne opinie. Jak mi się podobało? Bardzo! Zapraszam do dalszej części wpisu po kadry znad pięknego morza! 😍



NIECHORZE - INFORMACJE PRAKTYCZNE: POŁOŻENIE, ATRAKCJE, NOCLEGI, GASTRONOMIA

Niechorze to niewielkie miasteczko (właściwie ma status wsi) w województwie zachodniopomorskim, pomiędzy Rewalem a Pogorzelicą. Blisko stąd również do Trzęsącza z ruinami kościoła, który zabrało morze, i do Pobierowa. Można zatem odwiedzać te miejscowości, zwłaszcza, że po okolicy kursuje kolej wąskotorowa, kolejki retro czy taksówki typu meleks. Nie brakuje także tras dla rowerzystów. Wszystko to sprawia, że położenie tego kurortu jest bardzo atrakcyjne.



Ja w trakcie pobytu odwiedziłam Rewal:



Ciekawostką jest fakt, że Niechorze oprócz dostępu do morza położone jest również nad jeziorem, co stanowi dodatkowy walor tego miejsca. Jezioro Liwia Łuża to świetna alternatywa dla plaży - można spacerować, objechać rowerem, wędkować. Jest tu też bardzo cicho, bo jednak większość turystów przyjeżdża do Niechorza dla Bałtyku.



W Niechorzu znajduje się jedna z najwyższych na wybrzeżu latarni morskich. W sezonie jest oblegana przez turystów, więc jeśli chcemy wejść na górę, to swoje w kolejce trzeba odstać.



Blisko latarni znajduje się Park Miniatur Latarni Morskich oraz Motylarnia. Ponadto w miasteczku można też odwiedzić Oceanarium i Muzeum Rybołówstwa. Na plaży w Niechorzu znajduje się przystań dla kutrów rybackich oraz molo - ale akurat w trakcie mojego pobytu oba te punkty były w trakcie remontu. Molo ma zostać znacznie wydłużone, wiec jestem ciekawa efektu końcowego!


Miasteczko ma bogatą ofertę noclegową i gastronomiczną. Ja nocowałam we Wczasowisko Syrena i mogę ten nocleg polecić, zwłaszcza dla rodzin z dziećmi, bo w pensjonacie znajduje się atrakcyjna sala i plac zabaw oraz odbywają się zajęcia dla maluchów. Mnie natomiast skusiła bliskość morza - do zejścia na plażę jest stąd tylko ok. 80 metrów! Bardzo blisko. Po drodze mijamy jeszcze uroczy placyk z pomnikiem foki.



Wczasowisko położone jest w centrum Niechorza, a jednak nie sąsiaduje bezpośrednio z żadną restauracją czy straganami, więc jest tam naprawdę cicho. Ponadto blisko do sklepu, dworca PKS, części gastronomicznej. Pokoje są czyste i przytulne; nie są to może instagramowe, super nowoczesne wnętrza, ale mi na takich nie zależało. Standard jak za taką cenę i bliskość morza moim zdaniem jest jak najbardziej w porządku! Zostawiam Wam link do strony internetowej pensjonatu - WCZASOWISKO SYRENA.

Jeśli zaś chodzi o gastronomię, to na pewno w Niechorzu można zjeść smacznie, a ceny wcale nie są wygórowane - oczywiście nie wszędzie, trzeba więc po prostu dobrze się rozglądać. Ja mogę polecić zwłaszcza restaurację Orkan tuż przy zejściu z plaży, można zjeść pyszny obiad czy napić się dobrej lemoniady i drinka z widokiem na morze.


Poza tym polecam pyszne gofry w najstarszej kawiarni w miasteczku, obok restauracji Kergulena - były przepyszne i bardzo przystępne cenowo.


OK, koniec mojego gadania o informacjach praktycznych, teraz...


...CZAS NA RELAKS!

Co mnie miło zaskoczyło, to to, że w szczycie sezonu wakacyjnego w Niechorzu było mniej ludzi, niż się spodziewałam. W trakcie pobytu odwiedziłam sąsiedni Rewal i tam wczasowiczów było bez porównania więcej. Dla mnie jest to dodatkowy atut Niechorza. Choć na jego piaszczystej plaży "parawaning" kwitł w najlepsze, to jednak nie było żadnego problemu z rozbiciem swojego miejsca, a i tak spore tereny plaży były po prostu puste. W samym miasteczku zaś też obok głośnych, kolorowych, tętniących życiem miejsc znalazłam zakątki spokojniejsze, mniej tłoczne, ciche. Pod tym względem jestem więc bardzo zadowolona!


W trakcie wyjazdu byłam mocno offline, bo korzystałam z tych wakacji i jednocześnie dałam też sobie urlop od internetów. Powiem Wam, że taki detoks raz na jakiś czas jest na wagę złota! Złapałam chwile oddechu, zrobiłam porządek w głowie i nabrałam sił na nowe 💪 Zresztą tak naprawdę na internet miałam mało czasu, bo praktykowałam letnie przyjemności na całego - słońce, morze, plaża, odpoczynek, spacery, czytanie na świeżym powietrzu, lody, gofry, zimne piwko i pyszne drinki 😁



Łapcie wakacyjne widoczki! Jestem pewna, ze w zimne, deszczowe dni przyjemnie będzie do nich wracać.























Uwielbiam odkrywać nowe miejsca i się nimi zachwycać - bardzo się cieszę, że z Niechorzem też tak było! To kolejna miejscówka, w której zostawiłam kawałek swojego serca. 

Jeśli tak jak ja kochacie morze, to powinniście odwiedzić Niechorze (nawet nie czuję, jak rymuję 😉). Może ktoś w Was już był? Podzielcie się wrażeniami w komentarzu!

A ja wracam do Was z nową dawką energii!

W tym budynku z czerwoną wieżyczką mieści się wspomniana w poście restauracja Orkan

Zapraszam też na wpis poświęcony mojemu zeszłorocznego wypadowi do Międzyzdrojów - kliknijcie tutaj



Komentarze

  1. W Niechorzu byłam na wczasach w zeszłym roku, miłe miejsce, odwiedziłam wszystkie atrakcje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina Kwiatkowska19 sierpnia 2021 18:25

    Niechorze to piękne miasto, do zwiedzenia w jeden dzień, na urlop idealne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem jeden dzień to za mało, dużo tu atrakcji i urokliwych miejsc, którymi można się rozkoszować bez latania z zegarkiem w ręce 😉

      Usuń
  3. Kiedyś byłam w Niechorzu I też bardzo mi się podobało.Zaskoczyłaś Mnie, że w Niechorzu znajduje się jeszcze urokliwe jezioro. Podoba mi się to, że podobnie jak ja lubisz odkrywać nowe miejsca i nowe kulinarne smaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! 😊 Tak, jest tutaj to jezioro i wokół niego spotkałam zdecydowanie mniej ludzi, niż na plaży - jednak większość wybiera morze, a część nawet nie wie o jeziorze. Myślę, że to fajna alternatywa i urozmaicenie 😊

      Usuń
  4. Trzeba będzie kiedyś zawitać, jak widać po zdjęciach to miejsce naprawdę potrafi zaskoczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. W Niechorzu to ja chyba nigdy nie byłam i z pewnością teraz to ciężko będzie odwiedzić to miejsce, bo dzieli mnie od PL duzo kilometrów, ale po zdjęciach widzę że warto tam zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Ci zazdroszczę tego oceanu, o którym wspomniałaś 😉 ale tak, jak będziesz nad Bałtykiem, to polecam zajrzeć do Niechorza

      Usuń
  6. Byłam tam na kolonii ćwierć wieku temu;) może czas wrócić;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, podejrzewam, że trochę się zmieniło przez ten czas 😉

      Usuń
  7. Asiu, przepiękne zdjęcia! Widzę, że wakacje udane i pogoda Wam dopisała! Odpoczywaj ostatnie dni, a potem z nową energią wracaj do pracy! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zdjęcia! Muszę przyznać, że Niechorze jest naprawdę pięknym miastem :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna relacja i wspaniałe zdjęcia Kochana 💖

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ostatnio zwiedzałam powiat Strzelecki

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja szczerze to nie przepadam za Bałtykiem, ale mimo tego czasami nad nim bywam. Bajeczne fotki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Bałtyk, jeździmy co roku, w czerwcu. W tej miejscowości jeszcze nie byliśmy, ale to może być dobry pomysł na kolejny wyjazd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, jeśli lubicie nadmorskie klimay, to powinno się Wam spodobać

      Usuń
  13. Fajnei że masz takie miejsce do którego zawsze możesz wrócić myślami:)

    OdpowiedzUsuń
  14. jakie cudowne okoliczności przyrody! mi się marzy Bałtyk, ale muszę się bardziej zmobilizować :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż poczułam zapach Bałtyku. I jego chłód 😂 też uwielbiam morze 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że w tym roku morze było wyjątkowo ciepłe, serio! ;) Ach, ja też czuję ten zapach :)

      Usuń
  16. Uwielbiam polskie morze, kocham polską plażę, to właśnie tam najlepiej mi się wypoczywa, nigdzie indziej na świecie. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham polskie morze i wakacje bez niego nie istnieją. W Niechorzu jeszcze nie byłam, chyba warto to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco, bardzo fajna miejscowość i dobra baza wypadowa, żeby odwiedzić okolicę :)

      Usuń
  18. To miejsce wygląda niezwykle interesująco. Świetna relacja z urlopu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zachwyciła mnie ta relacja. Super to wszystko wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zachwycające widoki. Idealne miejsce które warto jest odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem