CHLEBEK BANANOWY - PROSTY PRZEPIS

O chlebku bananowym jest głośno w internecie już od dawna. Przepisów można znaleźć naprawdę wiele, o różnym stopniu skomplikowania. W tym wpisie przedstawię Wam wersję bardzo prostą, do wykonania której potrzeba niewiele składników, chlebek robi się szybko, a efekt końcowy jest przepyszny. Zainteresowani taką propozycją? Jeśli tak, zapraszam do dalszej części wpisu.



Do przygotowania chlebka potrzebne będą:

  • 4 małe banany - im bardziej dojrzałe, tym lepiej
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki mąki (np. ryżowa, kukurydziana, orkiszowa, pszenna)
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:

Jajka oddzielamy. Ubijamy białka na sztywno. Żółtka miksujemy z bananami, dodajemy mąkę, kakao i proszek do pieczenia, a na koniec pianę z białek. Całość miksujemy. Wylewamy na keksówkę i pieczemy w temperaturze ok. 180 stopni, przez 40 minut - do suchego patyczka. 



Na wierzch ciasta (przed włożeniem do piekarnika) można wyłożyć banana albo posypać orzechami, migdałami itd. Ja tym razem jedynie posypałam ciasto po upieczeniu cukrem pudrem. 




A propos cukru - jak widzicie, w samym przepisie go nie ma. Jeśli lubicie bardzo słodkie wypieki, to możecie dosłodzić ciasto, choć ja osobiście nie polecam - dojrzałe banany powinny zapewnić fajną słodycz, a poza tym nie zapominajmy, że chlebek jemy z dodatkami! 

Chlebek dobrze smakuje  w połączeniu z dżemem, powidłami, masłem orzechowym, kremami do smarowania. Możliwości jest wiele. 


Jak widzicie, przepis jest naprawdę łatwy i przyjemny 😊

Chlebek możemy traktować jako śniadanie, ale też jako przekąskę czy drugie śniadanie.



To co, kto się skusi? 😊

Komentarze

  1. Nie jestem fanką bananów, ale już od tylu osób słyszałam zachwyty na chlebkiem bananowym, że w końcu będę musiała zrobić go sama.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis chętnie wykorzystam, uraczę się bananowym wydaniem chleba. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie wiem co robię źle ale mi on nigdy nie chce wyjść

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam nie zrażać się i próbować, przepisów jest dużo i może w końcu wyjdzie jak należy :)

      Usuń
  4. Nie robiłam jeszcze takiego chlebka. Zawsze jak mam ochotę, to nie mam już bananów :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam chlebek bananowy, na pewno kiedyś skorzystam z przepisu. Pycha.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem