PLACUSZKI BANANOWE NA BAZIE MLEKA

Nie chce być inaczej - żegnamy lato i witamy jesień! Chłodniejsza, deszczowa aura nie zachęca do tego, by w wolny dzień szybko wstać z łóżka. A może pyszne śniadanie zachęci? 😉 Zapraszam na placuszki bananowe na bazie mleka. Są pyszne i gwarantuję, że dla nich warto opuścić ciepłą kołderkę i udać się do kuchni 😉 



Potrzebne składniki to:


Składniki suche:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Składniki mokre:

  • duży, dojrzały banan
  • jajko
  • 1 i 1/4 szklanki mleka
  • dwie łyżki oleju

Wykonanie:


W jednej misce umieszczamy mokre składniki: rozgniatamy banana widelcem, następnie dodajemy roztrzepane jajko, mleko, olej i wszystko mieszamy.

W drugiej misce mieszamy suche składniki.

Następnie przesypujemy suche składniki do mokrych i bardzo dokładnie mieszamy.

Smażymy na rozgrzanej patelni, z obu stron.

I to tyle!



Placuszki są pulchne, delikatne w smaku, sycące i słodkie, mimo że nie zawierają cukru. Mleko daje im fajny posmak - polecam. 

Z podanych proporcji wychodzi pokaźna górka placków, także spokojnie możecie się nimi podzielić albo zjeść na raty przez kilka posiłków.


Placki super smakują na ciepło, ale równie dobre są na zimno, więc to fajna opcja do zabrania do pracy czy szkoły.

Jemy je z ulubionymi dodatkami - sezonowe owoce, masło orzechowe, dżemy, czekolada - możliwości jest dużo, wedle uznania. 


Jak widzicie, przepis jest prosty - takie lubię najbardziej!

 Po inne wariacje na temat słodkich śniadań odsyłam Was do wpisów oznaczonych etykietą "przepis".


Komentarze

  1. Ooo, narobiłaś mi smaku! A wiesz z czym kojarzy mi się jesień? Z kawą dyniową, albo po prostu z kardamonem; z herbata z cytryną w wieeeelkim kubku, kocykiem i książeczką ❤️ uwielbiam ją za to :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam identyczne skojarzenia z jesienią! I dzięki nim lubię tę porę roku 😉

      Usuń
  2. Zaproponuję komuś ten przepis do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym wykonaniem przypomniałaś mi o placuszkach jakie robiła moja mama. Podob mi się jak pięknie jd podałaś, wygląda to mega apetycznie! Z chęcią zrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Piękne mas wspomnienia. Mam nadzieję, że i te placuszki Ci zasmakują 😘

      Usuń
  4. Dawno nie robiłam bananowych placuszków, więc dziękuję za przypomnienie tej propozycji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Paulina Kwiatkowska19 września 2021 16:47

    Chętnie skuszę się na taką bananową propozycję, na pewno jest bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak ja lubię takie proste przepisy! Moje dzieciaki zażyczyły sobie ostatnio żebym częściej robiła placuszki więc zapisuje sobie przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio koleżanka córki nam je przygotowała na śniadanie, pyszności, którym nie można się oprzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam się głodna. Zapisuję koniecznie ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm przepysznie wyglądają! ;)

    http://xgabisxworlds.blogspot.com/2021/09/session-with-my-boyfriend.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm wygalda smakowicie! ❤

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem