PLACUSZKI Z SERKIEM KVARG

Dawno nie było na blogu żadnego przepisu - czas to zmienić 😊Dzisiaj przychodzę do Was z pomysłem na słodkie śniadanie, czyli kolejną wersją placków. Uwielbiam wszelkie tego typu placuszki i chętnie testuję nowe przepisy, jak i korzystam ze starych, sprawdzonych. W dalszej części wpisu przypomnę Wam linki do moich poprzednich, placuszkowych postów. Może któryś z tych wariantów umili Wam poranek - ja gorąco polecam, w duecie z leniwie wypitą kawą jest to patent na smaczny i relaksujący start dnia ❤ Zatem do dzieła!



Potrzebne składniki: 

  • duży, dojrzały banan (albo dwa mniejsze)
  • jedno jajko
  • ok. 50-60 g mąki (robiłam z ryżową, ale pszenna też powinna się sprawdzić)
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • ok. 50g serka waniliowego typu kvarg (kupuję w Biedronce; można spróbować ze skyrem, jogurtem lub serkiem homegenizowanym)
  • łyżeczka oleju


Wykonanie: 


Zawsze zaczynam od dokładnego rozgniecenia banana widelcem na papkę. Później dodaję jajko i energicznie mieszam. Następnie dodaję po kolei wszystkie pozostałe składniki i dokładnie mieszam. I to tyle! Teraz wystarczy usmażyć placuszki i cieszyć się pysznym smakiem. 

Proponuję podawać z owocami lub np. dżemem, masłem orzechowym.


To co, kto się skusi? A może przygotujecie taki smaczny posiłek dla kogoś bliskiego? Na przykład w ramach prezentu na  nadchodzący dzień mamy 😊 Wspólny czas to często najlepsze, co możemy sobie dać, a czemu by nie umilić go dodatkowo czymś pysznym? 
Moim zdaniem takie placki spodobają się starszym i młodszym.



Więcej inspiracji na słodkie śniadania znajdziesz tutaj:

Komentarze

  1. Jak smakują tak jak wyglądają to super
    Chętnie skorzystam z przepisu

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na śniadanie albo kolacje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam serka typu kvarg, ale poszukam. Placuszki wyglądają apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bananów nie lubię, zwłaszcza dojrzałych, więc ja się na ten przepis nie skuszę, ale wiem, że placuszki bananowe to bardzo popularne danie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo ciekawy pomysł. Z chęcią wypróbuje. Lubię placuszki 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem przekonana, że takie placuszki bardzo mi zasmakują.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygladaja pysznie i prosto,wiec na pewno wyprobuje Twój przepis :)
    Agaman

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne i pożywne placuszki 🧡

    OdpowiedzUsuń
  9. Placuszki bananowe to coś dla mnie, więc z chęcią skorzystam z przepisu. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama nie gotuję, ale wiem komu podrzucić przepis.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sprawiają apetyczne wrażanie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż ciężko się zdecydować czy jako na obiad czy na deser :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem