POMYSŁ NA OBIAD - PLACUSZKI Z CUKINII

Że lubię placki na słodko - to już wiecie, pisalam o takich m.in. w tym wpisie - koniecznie sprawdźcie tamten przepis! Dzisiaj natomiast przychodzę do Was z pomysłem na wytrawne placuszki, a w roli głównej wystąpi tu cukinia. To świetny pomysł na obiad - pyszny, zdrowy, sycący a przy tym mało kaloryczny. No i placki robi się szybko, przepis nie jest skomplikowany. Co tu dużo mówić - uwielbiam go! Zerknijcie do dalszej części postu po szczegóły. 



SKŁADNIKI NA OK. 15 PLACUSZKÓW:

  • Cukinia - ok. 600g 
  • Marchewka - ok. 80g
  • Pół dużej cebuli
  • Dwa jajka
  • ok. 80g mąki - najbardziej lubię robić z kukurydzianą, bo daje fajny, złoty kolor, ale zwykła pszenna też będzie dobra
  • Sól, pieprz
  • Olej do smażenia


SKŁADNIKI NA SOS CZOSNKOWY:

  • Majonez
  • Jogurt naturalny
  • Czosnek - u mnie zwykle dwa-trzy ząbki
  • Koperek
  • Sól, pieprz 


Cukinie dokładnie myjemy i (bez obierania skórki) ścieramy na tarce o grubych oczkach. Solimy i zostawiamy na ok. 10 minut, żeby puściła wodę. Po tym czasie dokładnie ją odsączamy.

Marchewkę myjemy, obieramy ze skórki i ścieramy na tarce. Cebulę drobno szatkujemy. 

Do cukinii dodajemy resztę składników - marchew, cebulę, dwa jajka i mąkę. Całość mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem według uznania. Można spróbować też z innymi przyprawami


Masę nakładamy na patelnię (ja używam takiej do naleśników i dobrze mi się to sprawdza), formujemy kształt placka i smażymy z obu stron na złocisty kolor.


Placuszki najlepiej smakują mi z domowym sosem czosnkowym. Przygotowuję go z podanych wyżej składników, w proporcji "na oko" 😉

Bardzo polecam Wam wykorzystać do niego wegański majonez, dostępny w Biedronce. Jest bardzo smaczny, a ma połowę mniej kalorii, niż tradycyjny majonez.


Jak sami widzicie - przepis jest bardzo prosty, dlatego zachęcam do spróbowania! 


Takie placki to idealna propozycja na lekki obiad w ciepłe dni, kiedy nie ma się czasu i ochoty na długie stanie przy garach. 



Dajcie znać w komentarzu, czy mieliście już okazję jeść placki z cukinii? A może macie inne ulubione danie z wykorzystaniem tego warzywa? Dla mnie jest ono jednym z ulubionych, więc na pewno na blogu możecie się spodziewać jeszcze kolejnych cukiniowych przepisów. 

Komentarze

  1. Uwielbiam te placuszki 😍😍😍 jeszcze 2-3 dni i będę zrywać pierwszą, swoją cukinię w tym roku. A po niej to następne się dosłownie posypią...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zawsze zastanawiam się, co jeszcze z cukinii przygotować, a tu smaczne rozwiązanie. :)

      Usuń
    2. Cieszę się, że mogłam zainspirować!@ własna cukini to super sprawa

      Usuń
  2. Świetnie, że trafiłam na ten przepis, bo mam jedną cukinię i nie wiem, co z nią zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich placuszków jeszcze nie miałam okazji próbowac, a prezentują się apetycznie, przepis chętnie wykorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne są te placuszki, ale wiesz co jest jeszcze lepsze? Placuszki z kimchi💜 boskie! Zasada mniej więcej ta sama, ale doznania smakowe zupełnie inne 😉

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem