LETNIE PRZYJEMNOŚCI, BY POCZUĆ WAKACYJNY KLIMAT

Lato w pełni! Choć już od dawna nie mam wakacji rozumianych jako dwa miesiące laby, to i tak w lipcu i sierpniu zawsze udziela mi się wakacyjny klimat. Mam takie swoje must have letniego czasu - małe przyjemności, które praktykuję o tej porze roku. W tym wpisie przedstawię Wam kilka z nich! 


Na wstępie powiem tak - pamiętajcie, że... nic nie musicie! Jeżeli nie lubicie upałów czy nie macie ochoty spędzać dużej ilości czasu na świeżym powietrzu, to totalnie nie musicie! Ja wiem, że jest taka moda, by być super hiper produktywnym, robić sto fajnych rzeczy, a w lecie to koniecznie na zewnątrz, ale serio: to, co dla nas jest fajne, zależy od nas samych, nie od tego, co jest aktualnie w trendach czy co sobie myślą inni 😉 Jak masz ochotę spędzić weekend z Netflixem, droga wolna - ja na pewno nikomu nie powiem, że marnuje w ten sposób czas - każdy niech spędza go tak, jak mu pasuje 😊 

Dlatego też temu wpisowi nie przewodzi hasło "rób te rzeczy, by nie zmarnować lata", tylko bardziej 

"może znajdziesz tu inspirację na spędzanie wolnego czasu latem". 


OK, to skoro to sobie wyjaśniliśmy, to lecimy z tematem!

SPACERY W ULUBIONE MIEJSCA I MAŁO ZNANE OKOLICE

Uwielbiam spacerować! Czasami ze słuchawkami na uszach, słuchając ulubionej muzyki, a czasem wsłuchując się w dźwięki dookoła. Latem łażę sobie, kiedy tylko mam możliwość. Wybieram ulubione trasy albo odwiedzam nieznane zakątki. Moje miasto wciąż potrafi mnie zaskoczyć! Niedawno zapuściłam się w takie mniej znane miejsce i zobaczcie, na jaką przyjemną drogę trafiłam:


Jeśli zaś chodzi o dobrze znane miejsca, to lubię np. szwendać się po takim ładnym parku:




CZYTANIE KSIĄŻEK W PLENERZE

Umówmy się - czytać kocham zawsze i wszędzie! Ale właśnie latem najwięcej korzystam z czytania na świeżym powietrzu. Czasami łączę to ze spacerem - w plecaku ląduje książka i w trakcie wędrówki robię sobie przerwę na lekturę. A Wy lubicie czytać na zewnątrz, czy jednak wolicie w domowym zaciszu? 


Jeśli szukacie inspiracji na książkę do przeczytania w trakcie urlopu, to polecam przyjrzeć się bliżej:


KORZYSTANIE ZE SKARBÓW LATA - OWOCÓW, WARZYW

Maliny, borówki, jagody, czereśnie, arbuz, soczyste pomidory, fasolka, kalafior, młode ziemniaki, cukinia - na samą myśl moje kubki smakowe wariują ze szczęścia 😉  No i dodatkowo te przysmaki są z korzyścią dla zdrowia! 

Lubię jeść owoce solo lub wykorzystywać je do owsianek, puddingów chia, placuszków, deserów, chętnie przyrządzam też z nimi koktajle.


Warzywa urozmaicają mi posiłki albo stają się wręcz ich podstawą, np. w przypadku świetnych placuszków z cukinii. Przepis na taki pyszny i zdrowy obiad możecie znaleźć u mnie na blogu - klikajcie tutaj - przepis.


LODY!

Bo nie ma lata bez lodów. Koniec, kropka.


GRILLOWANIE

Uwielbiam zarówno przysmaki z grilla, jak i sam klimat: działeczka, ogródek, zieleń, słońce, leżak czy ławka.


Jeśli chodzi o grillowe jedzenie, to tutaj jest naprawdę tyle możliwości, że raczej każdy znajdzie coś dla siebie. Ja mam fazę na klasyczną kiełbaskę, piersi z kurczaka, grzanki z masełkiem czosnkowym, ziemniaki, szaszłyki z dużą ilością warzyw...  No, znowu mi ślinka leci! 😋 A Wy jakie grillowane potrawy lubicie najbardziej?


BUJANIE W OBŁOKACH

Czyli po prostu patrzenie na chmury. Bardzo mnie to uspokaja i relaksuje.
Pamiętam jak w dzieciństwie lubiłam leżeć z moja babcią, obserwować chmury, rozpoznawać kształty i wymyślać różne historie. Dzieciństwo dawno minęło, ale dalej to lubię. Taka ze mnie marzycielka. A Wam zdarza się chodzić z głową w chmurach? 😉😁☁️


OGLĄDANIE ZACHODÓW SŁOŃCA

To kojarzy sie raczej typowo z wakacyjnymi wyjazdami i oglądaniem zachodów w pięknych nadmorskich czy górskich sceneriach, prawda? Ja natomiast chciałabym nieśmiało przypomnieć, że zachody słońca w rodzinnych miastach też są piękne! Lubię latem spacerować o tzw. złotej godzinie, gdy słońce powoli chyli się ku zachodowi i czaruje miękkim światłem, a później oglądać już sam zachód. 



I to tyle! 

Jak widzicie, nie ma tu nic szczególnie spektakularnego, ale dla mnie taki zestaw sprawdza się świetnie. Dzięki niemu mogę przewietrzyć głowę, poruszać się, zadbać o dobre samopoczucie, złapać słoneczne promienie i po prostu odpocząć. Mając na uwadze, jak długo jest w naszym klimacie zimno, ciemno i ponuro, to ja staram się cieszyć na maksa z tych letnich, długich, pogodnych dni ☀️




Komentarze

  1. Na pewno lubię zajadać się warzywami i owocami oraz spacerować po okolicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie wymienione aktywności i u mnie znajdują uznanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo rzeczy i ja uwielbiam latem o jakich piszesz - a lody to must have!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie letnie przyjemności , korzystam z nich jak tylko mogę

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie letnie przyjemności , korzystam z nich jak tylko mogę

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham lato. Dla mnie mogłoby trwać przez cały rok. Słońce, kwiaty i lody - to jest to.

    OdpowiedzUsuń
  7. Spacery i wycieczki po lasach, ruinach i łąkach oraz słonecznik, cukinia i truskawki. Tym wlasnie jest lato w moich oczach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam ten wakacyjny czas - czekam na to cały rok. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Choć w każdej porze roku staram się znaleźć pozytywy

      Usuń
  9. oh, jak mi się marzy taki grill, ale jakoś nie ma na niego okazji, co do reszty to korzystam jak tylko mogę :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto korzystać z tego, co już we wrześniu zniknie. Ciepło, sezonowe warzywa, owoce i atrakcje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Placuszki z cukinii to mój letni rarytas. Tęsknie za nimi cały rok, później najadam się w sezonie do oporu i tak się życie kręci :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Przypomniałaś mi o kilku oczywistościach, które mi uciekły. Dzięki 🥰

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, ale kolory. Aż chciałoby się zjeść monitor. Na szczęście, jeszcze całkiem sporo lata zostało.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fascynujący wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem