TRZY INSPIRUJĄCE CYTATY OD TRZECH SŁAWNYCH KOBIET

8 marca słowo "kobieta" jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Pomyślałam więc sobie, że to dobry pretekst, by przedstawić Wam trzy inspirujące cytaty, których autorkami są słynne kobiety. W przytaczanych słowach ja sama odnajduję sporo inspiracji, są dla mnie źródłem refleksji i współgrają z moimi wartościami i filozofią życia (wiem, zabrzmiało górnolotnie). To co, ciekawi? Zapraszam do dalszej części wpisu! 



"JAKŻE CZĘSTO SZCZĘŚCIE BYWA ZAPRZEPASZCZONE PRZEZ ZBYT DŁUGIE PRZYGOTOWANIA - GŁUPIE PRZYGOTOWANIA" Jane Austen


Zaczynamy od klasyki. Jane Austen dała nam Pana Darcy'ego i Pułkownika Brandona (sercem jestem przy tym drugim), dała też wiele trafnych spostrzeżeń z ówczesnego świata, które zadziwiająco dobrze mają się i w czasach współczesnych. Tutaj przykład takiego uniwersalnego twierdzenia, które nic nie straciło na swojej aktualności. 

Po szczęście warto sięgać tu i teraz. Mozolne przygotowania, czekanie na "odpowiednią chwilę" czy "wyjątkową okazję", odkładanie czegoś na później - wszystko to sprawia, że wydłużamy w czasie osiągnięcie zadowolenia; co więcej, do tego wyczekiwanego szczęścia może jednak wcale nie dojść (kto więc, co się wydarzy po drodze), a nawet jeśli dojdzie, może już nie smakować tak dobrze. Można przeżyć rozczarowanie.

Wiadomo, że pewne sprawy wymagają stosownego przygotowania czy wiążą się z konkretnym czasem, ale... warto celebrować po prostu każdy dzień. Nie czekać ze szczęściem na wiosnę, na wakacje czy na Boże Narodzenie. Życie mamy jedno, nie wiadomo, co przyniesie nowy poranek. Lepsze małe szczęście, ale tu i teraz, spełnione i przeżyte, niż wielkie, ale iluzoryczne, wyobrażone, odłożone w czasie.



"PRZESZŁOŚCI ZMIENIĆ NIE SPOSÓB. TRZEBA WIĘC LICZYĆ SIĘ Z RZECZYWISTOŚCIĄ" Agatha Christie 


I znowu oscylujemy tu wokół tematu czasu, i znowu mamy do czynienia z klasyką literatury. Moja ulubiona Królowa Kryminału zwraca uwagę na to, co sama często przemycam w moich tekstach - że na minione wydarzenia nie mamy już wpływu, więc nie warto ich stale roztrząsać. Co więcej, przyszłość też nie jest od nas do końca zależna. Tak naprawdę tym, na co mamy wpływ, jest nasza teraźniejszość. To z nią powinniśmy się liczyć, na niej się skupić. 

Myślę, że takie przesłanie może być krzepiące dla osób np. po bolesnym rozstaniu, czy ogólnie dla wszystkich, którzy mają za sobą jakąś historię, z którą ciężko się pogodzić. Dużym krokiem do przodu jest wtedy właśnie akceptacja faktu, że dane wydarzenia należą już do przeszłości, a jej nie można zmienić. Można natomiast zrobić wiele z dniem bieżącym. 

Omawiany cytat pochodzi z tej książki 

"JEŻELI JESTEŚ NASTAWIONY NA TO, ŻEBY WSZYSCY CIĘ LUBILI, BĘDZIESZ GOTOWY POŚWIĘCIĆ WSZYSTKO KAŻDEGO DNIA I NICZEGO NIE OSIĄGNIESZ" Margaret Thatcher 


Kojarzycie takie powiedzenie: ja nie zupa pomidorowa, żeby wszyscy mnie lubili? Mniej więcej tak też można interpretować słowa Żelaznej Damy. Po pierwsze więc, nie jest możliwym to, że wszyscy będą nas darzyć sympatią - i to jest jak najbardziej normalne, naturalne. Po drugie zaś, jeśli zafiksujemy się na tym, żeby wszystkim się przypodobać, to sami wpakujemy się w szpony nieustannej presji i stresu, ryzykując wypalenie oraz utratę wiarygodności. Czy warto? Moim zdaniem nie. Nie jestem pomidorówką i biorę to na klatę, skupiając się na tych, którzy mnie lubią, a nie na dopasowywaniu się pod gusta wszystkich dookoła, przejmowania się opinią każdego i próbą zdobycia przychylności w każdym kręgu. Nie ze wszystkimi będzie nam po drodze, po prostu.



I to już wszystkie cytaty na dziś! 


Jestem bardzo ciekawa, czy znaliście te słowa i co o nich myślicie. Dajcie koniecznie znać w komentarzu pod postem!


Mam nadzieję, że znaleźliście w tym wpisie trochę inspiracji i motywacji.


A wszystkim czytającym mojego bloga paniom życzę samych wspaniałości z okazji naszego święta! 
Dużo siły, wytrwałości i pogody ducha dla każdej z nas! Żebyśmy wszystkie mogły żyć tak, jak tego pragniemy, ciesząc się zdrowiem i spokojem. Życzę nam dużo uśmiechu, umiejętności cieszenia się z małych rzeczy, wiary w siebie i swoje możliwości. Dbajcie o siebie, moje drogie! ❤️


Komentarze

  1. Cytat z Agaty Christie każdy powinien wziąć sobie do serca i nim żyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie kobiety, które miały siłę i odwagę żeby zmieniać świat :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie cytay mądre. Każdy z powyższych cytatów jest wyjątkowy

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko cytaty są bardzo trafione. Myślę, że czesto zapominamy o tym, by potrafic wdrożyć nie tylko w myślenie, ale nie postępowanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt,praktyka bywa ciężka ;) dobrze jest wtedy mieć takie punkty odniesienia

      Usuń
  5. Najbardziej do mnie przemawia cytat Agathy Christie, nie ma co oglądać się na przeszłość, wyciągnąć wnioski i do przodu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to! Agatka przemyciła w swych książkach wiele trafnych spostrzeżeń :)

      Usuń
  6. Wszystkie trzy trafione w punkt.

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie cytaty uwielbiam, a kobiety podziwiam, oby było ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę, ile mądrości można wynieść z tych cytatów. Ja jestem zwolenniczką życia bieżącą chwilą.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekny wpis, cudowne zdjecia, tyle pozytywizmu az milo sie czyta! Bardzo interesujacy tekst pani Thatcher :)
    Pozdrawiam cieplutko i zycze wszystkiego dobrego ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny wpis i trafne cytaty. Każdy wnosi sporo racji. Kobiety mają bardzo trudne w życiu zadanie, bo muszą o wszystko dbać, o wszystkim myśleć i choc z pozoru uważane są za kruche istoty, to ta naprawdę są zdecydowanie silniejsze od niejednego mężczyzny. W "kobitach" siła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, że ta kobieca kruchość tak naprawdę oparta jest na naszej wielkiej sile :) Kobiety to fascynujące istoty! :)

      Usuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Wszystkie cytaty trafione w punkt. Naprawdę cudowny, bardzo motywujący i bardzo inspirujący wpis! Cytaty zawsze wpływają na mnie pozytywnie i te również wezmę do serca :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, cieszę się, że post i cytaty tak Ci przypadły do gustu ❤️

      Usuń
  12. Bardzo mądre i sensowne cytaty - a ja nawet chyba nie chciałabym być tą przysłowiową "pomidorówką". Kiedy kochają Cię wszyscy - jesteś żaden.

    OdpowiedzUsuń
  13. No tak, nie można zmienić przeszłości, można jedynie wyciągnąć wnioski.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe cytaty. Znane cytaty, choć zawsze komponowały mi się do życia kobiet i mężczyzn. Teraz kiedy uświadamiam sobie, że są dla kobiet ważne, a nawet najważniejsze, widzę ich sens. Dzięki za wsparcie i za ten bardzo wartościowy artykuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że znalazłaś w tym wpisie coś dla siebie!

      Usuń
  15. Lubie takie cytaty, dla mnie mają przekaz, o tych wcześniej nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś miałam specjalny zeszyt na wpisywanie cytatów.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdecydowanie najbardziej podoba mi się wypowiedź Pani Margaret Thatcher.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wiem, który z tych cytatów jest najlepszy, bo wszystkie do mnie przemawiają. Tak sobie jednak myślę, że Jane nie do końca miała rację: żyła w czasach, gdy można było córkę wydać za mąż w 2 tygodnie i wyrzucić ludzi na bruk w ciągu godziny. Teraz mocniej stawiamy na samorozwój. Czasem nie da się przyspieszyć, bo trzeba dojrzeć do decyzji. A potem akceptować rzeczywistość lub urabiać ją wg swojego uznania ;) w końcu nie każdy jest pomidorową :D

    OdpowiedzUsuń
  19. To fakt że nie mozna zmienić przeszłości jedynie swój stosunek do niej

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem