ŚLADY I UCZUCIA

W płomieniu świecy 
W blasku gwiazd
W puszystej chmurze na błękicie nieba
W kwiatkach zrywanych na letniej łące
W promieniach słońca muskających twarz
W morskich falach sięgających horyzontu
W zapachu świeżego poranka
W brzasku świtu
W nostalgii wieczoru
W uśmiechu na kochanej twarzy
W rozgrzewającym łyku herbaty
W smakach dzieciństwa
W przedmiotach codziennego użytku
W pamiątkach z przeszłości 
We wspomnieniach zaklętych w głowie, sercu i zdjęciach

W wielu zakamarkach codzienności

W ułamkach sekund i w tysiącach chwil tak różnych dla każdego z nas, naznaczonych indywidualnością naszych historii. 

Wszędzie tam widać to, co niewidoczne, i czuć to, co dotykiem niewyczuwalne.

Uczucia, które płyną między nami pomimo fizycznych barier. Uczucia, które choć realnie zostały przerwane, bo taka kolej rzeczy, wcale nie muszą zostać pogrzebane. Uczucia, które niosą przesłanie miłości, tak potrzebne każdemu z nas.


Jest taki cytat, dość mocno eksploatowany, że "dobrze widzi się tylko sercem". Albo "miej serce i patrzaj w serce". Myślę, że Antoine de Saint-Exupery i Adam Mickiewicz, choć nie mieli szans się spotkać, bo jeden zmarł pięćdziesiąt lat przed narodzinami drugiego, mieli podobną myśl do przekazania czytelnikom, kreśląc te przytoczone słowa. 

Nie jest to więc żadna nowość, wszak kultura (i popkultura) często o tym przypomina, nawet w bajkach. Choćby Disney pozwolił Simbie widzieć to w gwiazdach. 

Widzieć te uczucia. Widzieć ich siłę. Widzieć ślady zostawione przez kochanych ludzi. Widzieć niewidzialne. 

I czerpać z tego moc w tej szalonej rzeczywistości. 

Świat wiele razy pokazuje swoje przykre oblicze. Wiele razy pokazuje, czym jest ból czy cierpienie. Krzepiąca jest dla mnie w takich chwilach siła płynąca z tych uczuć. 

Świadomość, że prawdziwa miłość nie umiera, a ja nigdy tak naprawdę nie jestem i nie będę sama. 


Komentarze

  1. Też kiedyś miałam podobne (idealistyczne i romantyczne) podejście - ale życie mocno je zweryfikowało. Prawdziwe i szczere uczucia to w tych czasach naprawdę rzadkość. Ludzie są coraz bardziej egocentryczni i nastawieni na własne korzyści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że masz takie doświadczenia. Ja swojego podejścia nie uważam za romantyczne czy idealistyczne, nie miałam zresztą na myśli miłości romantycznej, tylko inną, której udało mi się doświadczyć. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Głębokie nawiązanie do dzisiejszego święta. Zmusza do refleksji i zadumy.

      Usuń
  2. Uczucia są niewidzialne, ale ich istnienie jest bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne nawiązanie do święta, które dopiero co minęło. To takie proste i trudne zarazem: emocje, uczucia i wspomnienia "w ułamkach sekund i w tysiącach chwil tak różnych dla każdego z nas, naznaczonych indywidualnością naszych historii". Zawsze inspirowała mnie właśnie ta indywidualność naszych historii i chciałabym zgłębić też historie przodków, a często nie mam takiej możliwości. Niesamowicie dociera do mnie ten wpis, dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło czytać te słowa, cieszę się, że odnalazłaś tu coś dla siebie! To prawda, że ta indywidualność naszych historii jest czymś niezwykłym

      Usuń
  4. Wspaniale zagłębić się w taki nostalgiczny tekst i zarazem pełen nadziei.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uczucia to bardzo trudny temat, ale warto go poruszać, bo dotyczą przecież każdego z nas.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na co dzień zajmuję się "miłością", pomagam parom się porozumieć....chyba patrzę na to w ten sposób, że prawdziwa miłość pozostawia trwały ślad w naszym sercu. Jednak wszystko jest tak ulotne i kruche, że trudno oczekiwać wieczności, nawet wobec miłości. Zwłaszcza, że my także się zmieniamy.....Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przyjemny artykuł, rzeczywiście trzeba cieszyć się z małych rzeczy w codziennym natłoku zadań i obowiązków

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo piękne i sentymentalne jest to przesłanie na początku wpisu :) Uczucia towarzyszą nam każdego dnia, warto je pielęgnować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie się czyta ten tekst.

    OdpowiedzUsuń
  10. Emocje są ważne w życiu,ale niw można tylko na nich polegać. Cytaty które podsunelas są piękne,ale niewielw mają z prawdziwym życiem wspolnego. Gdyby tylko kierować się sercem to byłoby jeszcze więcej skrzywdonych ludzi i z ciężka depresja. A zazwyczaj byłoby to pozniej bardzo podobne zdanie - wydawal się taki miły, miał dobre serce, wiec zaufałem, nie wiem dlaczego mnie oszukał. To moja teoria,ale z praktyki :) emocje nie zawsze są najlepszym z wyjsc.
    Agaman

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo nostalgiczne słowa. Niestety, albo stety, nie wierzę w romantyczną miłość i idealistyczne podejście do życia. Osobiście uważam, że Mickiewicz był totalnie oderwany od rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne słowa dające do myślenia i wprawiające w zadumę... Listopad to chyba taki czas... by przysiąść ... pomyśleć.... zastanowić na tym co w życiu jest ważne...

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne, magiczne zdjęcia. :) Wspaniale napisane.

    OdpowiedzUsuń
  14. Życie w wielu trudnych momentach nauczyło mnie, że uczucia nie są wieczne. Niezależnie od tego jak bardzo o nie zabiegamy i pielęgnujemy. Czasem warto być egoistą i myśleć wyłącznie o sobie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem