SEE BLOGGERS 2024 - WYKŁADY, WIEDZA, MOTYWACJA

Festiwal twórców internetowych See Bloggers to taka ciekawa przestrzeń, w której kumulują się różne pozytywne aspekty działania w internecie. Jest czas na zdobywanie wiedzy, czas na zabawę, nowinki z różnych branż, i oczywiście na relacje międzyludzkie. Dziś opowiem o tym pierwszym - o tym, że See Bloggers to WYKŁADY, WIEDZA, MOTYWACJA. Czerpię z nich garściami 🔥 



Podczas tegorocznej (już dziesiątej!) edycji See Bloggers głowa eksplodowała mi z wrażenia na samym etapie przeglądania agendy i planowania poszczególnych aktywności. Organizatorzy zadbali, żeby tematy warsztatów i prelekcji były ciekawe i różnorodne, od bardziej specjalistycznych, po takie pogadankowe. Pojawiły się zagadnienia z różnych dziedzin, dzięki czemu uczestnicy mogli dobrać coś dla siebie według potrzeb, upodobań, rodzajów prowadzonej działalności. Wspólnym mianownikiem, przeplatającymi się pomiędzy poszczególnymi sekcjami, było hasło przewodnie tej edycji festiwalu, czyli Misja i rozwój. Padło dużo znaczących, wartościowych słów w tym zakresie ❤️ 

Całe dwa dni festiwalu spędziłam bardzo aktywnie, co możecie zobaczyć poniżej. Lecimy!


WARSZTATY O PISANIU KSIĄŻEK

Tak bardzo mi na nich zależało i... tak bardzo mi się podobały! Dostałam sporo cennych wskazówek pisarskich na warsztatach u Dominiki Kawczyńskiej-Wojtuś. Dominika jest dziennikarką, redaktorką i pisarką - podzieliła się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem, To była znakomita pigułka merytorycznych, przydatnych informacji związanych z pisaniem i wydawaniem książek 🤩 A dzięki nawiązanej relacji będę miała przyjemność przeczytać literacki debiut Dominiki. 



PANEL O ZDROWYM STYLU ŻYCIA 

Z przyjemnością wysłuchałam prelegentów opowiadających o relacji z jedzeniem i zdrowym stylu życia. Tematu żywieniowego sama tu nie poruszam, lecz prywatnie jest u mnie mocno na topie, więc sporo wyciągnęłam z tej dyskusji. Podobał mi się szacunek, z jakim rozmówcy odnosili się do tematów różnych problemów związanych z odżywianiem. Szczególnie zapadły mi w pamięci uwagi od dietetyczki Katarzyny Błażejewskiej-Stuhr, z którą udało mi się załapać na pamiątkowe zdjęcie. 





PANEL O MISJI I ROZWOJU W INTERNECIE

Innym wartościowym panelem był ten poświęcony stricte Misji i rozwojowi w internecie. To tutaj bardzo mocno wybrzmiały hasła o autentyczności w mediach społecznościowych, o wykorzystywaniu zasięgów w dobry, przemyślany sposób; o odpowiedzialności za słowa, jakimi twórca dzieli się z odbiorcami. Bardzo spodobało mi się zabawne zestawienie kontentu z kontynentem - wszyscy jesteśmy w sieci jak kontynenty, na które zapraszamy innych. Na scenie podkreślono też, jak cenna jest normalność, a także nieporównywanie się z innymi. Nie każdy musi działać w taki sposób, jak inni twórcy. A misją nie muszą być wcale wyłącznie wielkoformatowe projekty; to mogą być małe sprawy. 




PANEL O MISJI I DOBRYCH EMOCJACH

Podobne cenne i wartościowe wnioski wypłynęły z prelekcji dotyczącej Misji i dobrym emocjom w internecie. Tutaj zwrócono uwagę na to, że te dobre emocje towarzyszą nam i w życiu, i w sieci, natomiast w sieci dodatkowo bardzo mocno pojawiają się te złe emocje - wszak hejt w internecie ma się niestety bardzo dobrze. Była więc mowa o szkodliwości hejtu, o odpowiedzialności za media społecznościowe, o kodeksie moralnym. Pojawił się temat wypalenia działalności w internecie, a jako puentę zapamiętam słowa, by realizować się w sieci nie tylko dla siebie, ale i dla innych, gdyż nasze słowa i treści naprawdę mogą mieć znaczenie. 

Prelegenci podzielili się swoim własnym doświadczeniem, często bardzo wzruszającym.



WYWIAD Z JOANNĄ PRZETAKIEWICZ

Wspaniale było wysłuchać kolejny raz na scenie See Bloggers Joanny Przetakiewicz. Zawsze jestem pod wrażeniem sposobu wypowiedzi Pani Joanny i tego, jak ważne tematy porusza i w jakim stylu to robi. Tym razem głównym tematem była kwestia depresji i samob*jstw wśród mężczyzn, co wiąże się z nowym projektem Pani Joanny - Koalicją Przeciwko Samotności. Polecam Wam zajrzeć na stronę tego przedsięwzięcia TUTAJ, by dowiedzieć się więcej o zatrważającej statystyce 12/15

Cała akcja ma na celu nieść pomoc w kryzysie emocjonalnym, który jest jak najbardziej realnym problemem i może dopaść każdego z nas. Przy czym kobiety już powoli się uczą dbania o zdrowie psychiczne, korzystania z pomocy psychologa - a w odniesieniu do mężczyzn wciąż pokutują szkodliwe, toksyczne stereotypy, że "chłopaki nie płaczą". 

Mottem rozmowy Ani Zając z Joanną Przetakiewicz pozostaną dla mnie słowa, że "wspieranie innych to podwójna wygrana" - dla osoby, której pomagamy, ale i dla nas samych. 



PANEL O MĘSKIM SPOJRZENIU NA AUTENTYCZNOŚĆ W SIECI

Skoro zaś o mężczyznach mowa, to wzięłam udział w panelu poświęconemu właśnie męskiemu spojrzeniu na autentyczność w sieci. Panowie poprowadzili bardzo ciekawą, żywą dyskusję, ze zwróceniem uwagi na problem wrzucania wszystkich działań do worka zasięgów, przez co wspomnienia autentyczność może czasem być zagrożona. Uderzyły mnie słowa Cezarego Pazury, że dla aktora Panem Bogiem jest widz, a w internecie zdarza się nam mylić widza z zasięgami

Miło było także posłuchać na dużej scenie Matusza Glena, który działa w sieci jako Ta Jedna Ciotka. Mateusz odniósł się do tego, w jaki sposób zachowuje autentyczność w kreacji Ciotki. A ja w jednym z niedawnych postów pisałam Wam o książce Mateusza - zachęcam do lektury TUTAJ.









WYWIAD Z EWĄ CHODAKOWSKĄ

Bardzo motywującym punktem festiwalu było spotkanie z Ewą Chodakowska. Ze sceny kolejny raz posypały się iskry inspiracji, wiary w siebie i swoje możliwości. Ewa podzieliła się swoją historią, zwracając uwagę, że tak naprawdę najlepsza jest sama droga, którą przemierzamy, a nie sam sukces. Z kolei porażki mogą być drogą do rozwoju. Mamy prawo decydować o sobie, i dobrze jest w tym wszystkim stawiać na jakość, co oczywiście nie wyklucza potknięć i wpadek, bo błędy to coś normalnego. Ewa mocno podkreśliła, jak ważna jest samodyscyplina, czyli coś szalenie ważnego dla każdego twórcy. 



PANEL O SPORCIE

Podobne wnioski płynęły też z panelu poświęconego sportowi. Prelegenci poruszyli tu temat różnych sposobów na szukanie motywacji, co można przełożyć również na branże poza sportem. Co zrobić, żeby zacząć? Po prostu... zacznij. Wiem po sobie, że to działa. Gdybym wciąż się namyślała, czy zacząć blogować, zamiast zrobić pierwszy rok, pewnie mojego bloga wciąż by nie było. 


PANEL O BLOGOWANIU

A skoro o blogach mowa, to wzięłam udział w panelu poświęconym właśnie tej przestrzeni w internecie. Wraz z rozmówcami Andrzeja Sołtysika próbowaliśmy znaleźć odpowiedź na pytanie, czy w dobie social mediów i krótkich, dynamicznych treści, blogi wciąż mają sens. Co przy tym ważne - czy mają sens i dla odbiorców, i dla nas samych, blogerów. Cieszą mnie wnioski, jakie udało się sformułować, bo w pełni się z nimi identyfikuję - otóż blogi to nasze miejsce, powstałe z pasji, więc pewnie, że ma to sens! Poza tym wiele treści łatwiej jest wyszukać na blogu, niż na przykład na Instagramie. Choć oczywiście social media bardzo pomagają w prowadzeniu bloga. 




WARSZTATY Z TWORZENIA INSTASTORIES I MONETYZOWANIA MAŁYCH KONT

A pomocą w prowadzeniu social mediów były dla świetne warsztaty, w których wzięłam udział: o tworzeniu angażujących instastories oraz o monetyzowaniu współprac. Oba tematy mocno mnie ciekawiły, a prelegentki wykonały kawał dobrej roboty. Mnóstwo merytoryki i  konkretów 🔥 Wyniosłam z tych warsztatów sporo wiedzy, którą postaram się wcielić w życie. Hasłem przewodnim będą zaś słowa, że jeśli my sami nie wiemy, po co coś robimy, to inni też nie będą wiedzieć i się w nasze treści angażować. 




Jak chyba widać, dwa dni warsztatów i prelekcji wykorzystałam maksymalnie! To był dla mnie bardzo intensywny, ale owocny i satysfakcjonujący czas. Wszystkie panele, w których wzięłam udział, czegoś mnie nauczyły, dały pole do refleksji, ale i sporo motywacji oraz energii do działania. Potrzebowałam takiego zastrzyku dobrej energii!

 Jestem gotowa do tworzenia nowych treści i mam nadzieję, że efekty będzie mogli oglądać na moim Pisane z uśmiechem - tu i na instagramie. Zapraszam do śledzenia, bądźcie w tej przygodzie razem ze mną! ❤️



See Bloggers 2024 - dzięki za wszytsko!


Komentarze

  1. widać, że super się bawiłaś, a samo wydarzenie bardzo ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie i miło spędzony czas :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Yes! Yes! Yes! :D Nie mogłam się doczekać tego artykułu! See Bloggers to chyba taki coroczny zastrzyk wzajemnej motywacji i fachowej wiedzy. Przyjemne z pożytecznym. Nie brałam w tym nigdy udziału, ale dobra energia bije nawet z ekranu :) Festiwal w Łodzi to zdecydowanie odpowiednie miejsce dla uśmiechniętej Joasi!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja bym chciała wziąć udział w See Bloggers, tak bardzo chętnie bym pojechała... widzę że warto, żałuje ze nie dałam rady

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki event to spora dawka wiedzy i ciekawych osób.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem