MAZURY JESIENIĄ - CZĘŚĆ 2

Niosę Wam w tym wpisie kolejną garść kadrów z malowniczymi Mazurami w roli głównej.  To wspomnienie mojej podróży z października 2019 roku, kiedy miałam okazję zobaczyć Krainę Wielkich Jezior w jesiennej odsłonie. Pełen zachwyt! Kilkoro z Was po publikacji poprzedniego wpisu pisało mi, że czuje się zachęconych do takiej jesiennej wycieczki. Mam więc nadzieję, że ten post tylko podsyci to zainteresowanie! Zapraszam 😊



Jak już wspominałam na blogu, Mikołajki stanowią świetną bazę wypadową do innych mazurskich zakątków. Polecam udać się na przykład do RYNU. To miasto położone nad dwoma jeziorami. W sezonie turystycznym dopłyniemy tu resjem z Wioski Żeglarskiej Mikołajki. Na miejscu warto odwiedzić  pokrzyżacki zamek. Obowiązkowy punkt wycieczki do Rynu to także spacer dookoła jeziora Ołów. Trasa spacerowa jest bardzo przyjemna i gwarantuje śliczne widoki, kontakt z przyrodą. A w jesiennych barwach było wyjątkowo urokliwie!







Udało mi się także ponownie odwiedzić MRĄGOWO, do którego pierwszy raz zawitałam rok wcześniej. Bardzo przyjemne miasto!



Za to w poszukiwaniu nowych miejsc natrafiłam na wieś KRUTYŃ, położoną nad rzeką Krutynią. We wsi znajduje się siedziba Mazurskiego Parku Krajobrazowego - warto się wybrać. Ponadto klimatycznie jest też na zabytkowym cmentarzu ewangelickim. We wsi znajdziemy też przykład starej mazurskiej zabudowy - patrząc na te chaty, ma się wrażenie podróży w czasie.  Z kolei na rzece Krutynii organizowane są spływy kajakowe - ja nie wzięłam w takim udziału, ale myślę, że to świetna atrakcja.




W lesie otaczającym wieś można z kolei trafić na ciekawe pomniki przyrody. Dąb Krutyński ma już ponad 350 lat! Niezwykłe wrażenie robi też Zakochana Para, czyli dąb i sosna, które rosną przytulone do siebie. 




Całą robotę na Mazurach robi też po prostu piękna sceneria. Jeśli czujecie przesyt betonowymi miastami, to mazurskie drogi wiodą wśród malowniczych łąk, pól, lasów, co chwila można też wypatrywać jeziora. Jest sielsko i przyjemnie dla oka.





Poprzednie posty związane z Mazurami znajdziecie tutaj:






Komentarze

  1. Przepiękne widoki nic tylko się zachwycać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ta jesień na Twoich zdjęciach. Muszę kiedyś się tam wybrać podczas wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś cudownego. Jeszcze jesienią, na żywo pewnie wygląda wszystko jak w bajce. Mam nadzieję, że kiedyś uda nam się tam pojechać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień na Mazurach jest bardzo malownicza 😊 trzymam kciuki za wyjazd!

      Usuń
  4. piękne widoki, nie byłam nigdy na Mazurach, ale z pewnością jest to moje miejsce na liście miejsc do odwiedzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się bardzo cieszę, że mogłam to marzenie o Mazurach zrealizować

      Usuń
  5. Z tej części odwiedziłyśmy Ryn. Na więcej zabrakło czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na Mazurach byłam tylko latem, ale widzę, że jesienią też jest tam przepięknie. Może się jeszcze wybierzemy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zachwyciłam się, pozornie jesień wszędzie taka sama, niezwykle kolorystyczna, a jednak w każdym regionie ma osobny patent na bycie piękną. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to! Nasz kraj ma wiele pięknych regionów, każdy wyjątkowy na swój sposób

      Usuń
  8. Zachwycające miejsce. Idealna propozycja na spędzenie wolnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mazury to jeden z zachwycających regionów.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Witam Cię na moim blogu! Będzie mi niezmiernie miło, jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza.

instagram @pisanezusmiechem